Sayfalar

6 Haziran 2007 Çarşamba

EROL KARARMAZ'A CEVAP-YORUM

İSMET ÇABUK dedi ki...

ÖĞRETMEN "YOL GÖSTERİCİ"DİR!

Sayın hocam merhaba. İyiki Web siten var, yoksa aynı okulda olduğumuz halde görüşemeyeceğiz. (www.erolkararmaz.blogspot.com)
Bu yazınızda çok güzel bir konuya temas etmişsiniz. Okul-aile, Öğretmen-Veli, Öğrenci-Veli ilişkileri... Bu konu malesef ne ana babalar, ne öğretmenler ne de öğrenciler tarafından tam olarak anlaşılmış bir konu değildir. Halbuki senin değindiğin bu konu çok önemli bir konu.
Öncelikle bana göre şunun çok iyi kavranması gerekir: ÖĞRETMEN ÖĞRETEMEZ! ÖĞRETMEN HİÇBİRŞEY ÖĞRETEMEZ!
"Allah Allah bu adam ne diyor yahu?" diyeceklerdir. "Bir de öğretmenim diyor, şuna bakın!" dediklerini duyar gibi oluyorum.
Evet ben ÇOK FARKLI BİR ŞEY SÖYLÜYORUM. "Ö Ğ R E T M E N B İ R Ş E Y Ö Ğ R E T E M E Z!" Hatta hiç kimse kimseye birşey öğretemez; HERKES KENDİSİ ÖĞRENİR.
Önce bu kavram üzerinde anlaşmamız gerek yoksa hiç kimseyle doğru zemin üzerinde tartışamaz ve de anlaşamazsınız. " AYNI DİLİ KULLANANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞIR." diyor o yüce insan. Mevlana... İşin garibi herkes gibi öğretmenlerimizde ben öğretiyorum sanıyor. Halbuki ÖĞRETMEN ÖĞRETMİYOR. Eğer öğretmen öğretseydi, bir sınıfta üç beş kişi çalışkan olmazdı.
MEVLANA diyor ki: "BENİM İLMİM KARŞIMDAKİNİN ANLADIĞI KADARDIR"
Herşeyi öğretmenden bilmek yanlış. Adam eğitilmek istemiyorsa benim suçum ne? İyi eğitilmiş, başarılı öğrenci çıkarsa sorun yok. Ama başarısız öğrenci kitlesi sorun. Hadi çık işin içinden. Öğretmen kötü! Hıı öyle mi? Yok ya Yemezler.

"ATI SUYA GÖTÜREBİLİRSİN, SUYU ATIN YANINA GETİREBİLİRSİN, AMA, SU İÇMEYE ZORLAYAMAZSIN, SU İÇİP İÇMEMEK ATA AİTTİR."
Hadi çık işin içinden Anası ne yapsın , öğretmeni ne yapsın. Sayın hocam iyi güzel söylüyorsun da ÇOCUĞUN İÇİNDE YOKSA kim ne yapabilir? Neyi tartışmak istiyorsan şimdi tartış. Yalnız atı unutma!....
SAYGILAR, SEVGİLER... AHKAM KESTİK KUSURA KALMA....