Sayfalar

22 Ekim 2007 Pazartesi

Fazıl Oral

Fazıl Oral
Ankara Kara Harp Okulu İşletme ve İş İdaresi bölümünden mezun olduktan sonra üst teğmen rütbesine kadar Silahlı Kuvvetler bünyesinde kaldı. Profesyonel iş yaşamına 1990 yılında Mc Donald’s Corporation bünyesinde Satın Alma Müdür Yardımcısı olarak başladı.
Silahlı Kuvvetler sonrası, profesyonel iş hayatı 1991yılında Mc Donald's Corporation bünyesinde devam etmiş ve satın alma müdür yardımcısı olarak görevini yürütmüştür.
Fazıl Oral daha sonra Reuters bünyesinde yeni pazarların geliştirilmesi, planlama, raporlama ve satış gibi konularla ilgili olarak Pazar Geliştirme ve Bölge Satış Sorumluluğunu üstlendi.
Halen Management Centre Türkiye’de danışman olarak Türkiye’de, Ortadoğu ülkeleri ve Türki Cumhuriyetlerde eğitimler vermekte ve konferanslara konuşmacı olarak katılmaktadır. Aynı zamanda Management Centre Türkiye’nin Yönetim Kurulu üyesidir. Harp Akademileri bünyesinde Liderlik ve Uluslararası Müzakere dersleri vermektedir. American Management Association’dan Eğiticinin Eğitimi (Train the Trainer), Fasilitasyon Teknikleri (Facilitation Skills) ve Eğitim İçerik ve Metodoloji Tasarımı (Instructional Design), Sertifikası olan Fazıl Oral, aynı zamanda Insights kişilik envanteri akreditasyonuna sahiptir. Fazıl Oral, Müzakere Yönetimi konusunda Harvard Business School programlarına katılmaktadır.
Fazıl Oral’ın uzmanlık alanları arasında:
Liderlik ve Yönetim Becerileri
Müzakere ve Çatışma Yönetimi
Stratejik Pazarlama ve Marka Bilinci
konuları bulunmaktadır.
Eğitim verdiği kuruluşlar arasında Roche, Glaxo SmithKline, AstraZeneca, Pfizer, BMS, MSD, Organon, Abdi İbrahim İlaç, Garanti Bankası, Akbank, Yapı Kredi Bankası, Denizbank, DHL Worlwide Express, Yurtiçi Kargo, Renault Mais, Ford ESM, Doğuş Otomotiv, Set Group, Alarko Turizm Grubu, BP, Shell, Unilever, Danone, L’Oreal, Ülker, JTI Tütün Ürünleri, Hewlett Packard, Schneider Elektrik, Avea, Turkcell, Sandoz, Bayraktar Holding, YKK bulunmaktadır.
Sosyal Sorumluluk Projeleri ve Konferanslar :
Harp Akademileri Komutanlığı, (Liderlik ve Dünya Trendleri) 3 ay
1nci Ordu Karargahı, Hava Savunma Okulu, İstanbul, İTÜ, Marmara, Boğaziçi, Kocaeli, Bursa Uludağ, Eskişehir Üniversiteleri’nde Liderlik,
UNDP desteğinde Erzurum İspir turizm bölgeleri kalkınma projesine katkı sağlamış, Çağdaş Yaşamı destekleme derneği, Junior Chamber Istanbul, Jaysees, Aisec, birçok Rotary klübü ve değişik sivil toplum örgütlerine de liderlik ve Türkiye’nin dünyadaki yeri konularında konferanslar vermiştir.
2000 İnsan Kaynaklari Zirvesi (Kişisel Marka Yaratma), İstanbul 2000 HR conference, (Dünya Trendleri ) Tel Aviv 2001 İnsan Kaynaklari Zirvesi, (Dünya Trendleri ve Ekonomik Bakış) İstanbul 2002 HR conference, (Vizyoner Makro Ekonomi ve Dünya Trendleri) Dubai 2002 Kalite Günleri, (Dünya Trendleri ve Ekonomik Bakış) İzmir 2002 40ncı JCI Avrupa Konferansı JC, (Dünya Trendleri) İstanbul 2002 Pazarlama Konferansı, (Konferans Başkanı ) İstanbul 2003 Kariyer Zirvesi, (Liderlik Sanatı) İstanbul 2003 Dünya Trendleri Tahran 2003 JCI (Tarih ve politika) İstanbul 2004 9. İnsan Kaynakları Zirvesi, (Liderlik) İstanbul 2004 2. İnsan Kaynakları Zirvesi, (Farkındalık) İzmir
Almış olduğu eğitimler ve katıldığı konferanslar :1991 Satış Becerileri İstanbul 1991 Temel Operasyon Kursu Londra 1994 Önemli Müşteri Yönetimi Ankara 1995 Eğiticinin Eğitimi Prag 1998 Liderlik ve Yönetim Atlanta 1998 Satış Gücü Yönetimi Atlanta 1998 Satış ve Pazarlama Yönetimi Atlanta 1999 Müzakere ve Çatışma Yönetimi İstanbul 1999 İnsan Kaynakları Konferansı Londra 2000 Liderlik ve Yönetim yaklaşımları Texas 2000 İnsan Kaynakları Konferansı Nice 2001 Liderlik ve Yönetim Dubai 2002 İnsan Kaynakları Konferansı Lizbon 2001 Liderlik Programları uygulamaları Boston 2002 Gelişmiş eğitim yöntemleri İstanbul 2003 Stratejik Yönetim ve Liderlik San Diego
Fazıl Oral'ın Fikir Atölyesi'deki yazılarından
“Koşup da yorulmamak olur mu?
Okullar okudum, ilk orta ve lise birbirine benzeyen, öğrenci ile insanı aynı tutmayan, aklımı, zihnimi çelmeyen şaşırdığım şeyleri öğrenmeden geçti yıllarım. Ne merak duygumu teşvik ettiler, ne düşüncemi derinleştirdiler.
Elden geleni değil, dilden geleni yapmayı öğrettiler, ‘vatan, millet, Sakarya’ gün geldi oldu ’sekiz inçlik batarya.’
İş hayatı riyakarlığı, iki yüzlülüğü, kayırma ve ezmeyi tanıştırdı, kobayı olduğum laboratuarlarda. İnsanları tanıdığımı, tanıyabileceğimi sanırken, herkese inanmayı, güvenmeyi ‘ilke’ bilirken, alaya alınmak ve kerameti kendinden menkuller arasında kaldım, çoğu ilkenin sözlükteki yerini bile bilmezken.
Dostlarım, arkadaşlarım hazine oldular, neşemi katık yaptım deli kahkahalara, ama kitaplarla tanışınca, aldattım herkesi hem de bilerek ve isteyerek.
Dedim ki, o zaman ben öğrenmeli ve anlatmalıyım, daha fazla öğrenmeli daha fazla anlatmalıyım? Kenarda durup seyretmek yerine ‘yaşam gözlerimin içine bakarak, geçerken’ müdahale etmeliyim, hem de karınca kararınca değil, iddialı olmalıyım, iddiacı olmaktan korkarak.’
Çalıştım, araştırdım, okudum, dinledim, gözledim de gözledim. Yetmedi ukalalık ettim, eleştirdim, bilgiçlik tasladım, baktım ki pişmemişim…
Pişme yolunda gerekirse ‘kırılan testi olurum! ‘dedim. Okudum, yine okudum, daha fazla dinledim, daha az söyledim. Daha çok gezdim, içimde dolaştım, kendimi gözledim, Başkasının bilgisi ile bilgili oldum ama aklı ile akıllı olamadım. Öğrendim ki, başkasını anlamak için zekaya, kendimi anlamak için akıla ihtiyacım var.
Anladım ki, kimi örnek alsam da, ben sadece ben olacağım, şimdi başım biraz eğik, daha da eğmeye hazır huzurunuzdayım.
Öğrendim ki; İnsanlar başaklara benzermiş ve içleri doldukça boyunlarını eğerlermiş.”
İşte böyle anlatıyor Fazıl kendisini. Biraz da neler yapmış Fazıl Oral derseniz;
Ankara Kara Harp Okulu İşletme ve İş İdaresi bölümünden mezun olduktan sonra üsteğmen rütbesine kadar Silahlı Kuvvetler bünyesinde kalmış.
Sonrasında 1991 yılında Mc Donald’s Corporation’da satın alma müdür yardımcısı ve 1993 yılında satış ve pazarlama müdürü olarak Xerox Türkiye?de görev almış. Pakistan, İran, İsrail, Türkmenistan ve Azerbaycan’daki bayilerin yönetimi, satış pazarlama aktiviteleri gibi konular üzerine çalışmış, eğitimler vermiş ve 8 ülkenin kısa ve uzun dönem planlama ve raporlanmasını yapmış. Fazıl daha sonra REUTERS Pazar Geliştirme ve Bölge Satış Sorumluluğunu üstlenmiş.
Şubat 1998 tarihinden beri de Management Centre Türkiye bünyesinde liderlik ve yönetim becerileri, müzakere ve çatışma yönetimi, pazarlama ve marka yönetimi ağırlıklı olmak üzere; Türkiye, Doğu Avrupa, Ortadoğu ülkeleri ve Türki Cumhuriyetler’de eğitim ve konferanslar veriyor.

Fazıl Oral’ın Fikir Atölyesi çatısı altındaki tüm yazılarını okumak isterseniz buraya tıklamanız yeterli.